torsdag 14 juni 2012

Så nära! Det hade jag helt glömt bort!

Jag hade helt glömt bort att jag gissat min tid i Stockholm marathon i den av Löplabbet sponsrade tävlingen Time Target Challenge. Jag hade gissat min tid till 2:59:17 och bara två löpare var närmare sin gissade sluttider än jag och dessutom vann jag ett pris i form av presentkort på skor!





Kanske dags att besöka Andréa nästa gång jag är inne i stan? Ett angenämt bekymmer blir vilka skor jag behöver. I ärlighetens namn borde vanliga distansskor stå högst upp på listan då jag nu nästan bara har lätta skor vilket min snabba kollega Niclas förvånat påpekar varje gång vi springer ihop "Du springer bara i så där lätta skor va'?"

Samtidigt är det lite tråkigt med tyngre skor, typ Asics 2170 eller liknande och kanske behöver jag inte så stabila skor eftersom jag inte skadar mig. Kanske byter jag ut mina utslitna favoriter Brooks ST4 Racer mot ett par Asics DS Racer eller ett par Adizero Boston eller så ger jag presentkortet till min fru så att hon får byta ut sina gamla Asics, vi får se. Skor är roligt, gratisskor naturligtvis ännu roligare!

För övrigt idag, kort lunchjogg över 7km med bara en liten fartökning över 200m i slutet. Vansinnigt ospännande helt enkelt!

9 kommentarer:

  1. Kul! Speciellt att du hade sekunderna på din sida :-)

    SvaraRadera
  2. Grattis! Du får af komma förbitjejbutiken och säga hej :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jaså du jobbar på Löplabbet tjej, ja då får jag handla av någon annan och komma in och säga hej :)

      Radera
  3. Grattis Staffan!
    Det är alltid kul att vinna saker, och kul att du också fick du också ett par skor på årets mara :-), precis som jag.

    SvaraRadera
  4. Javisst Annelie!!

    Ja farthållarna får väl ett par skor som tack för hjälpen Lennart?!

    SvaraRadera
  5. Harlig present och valdigt bra gissat!

    SvaraRadera
  6. GRATTIS!Och självklart ska du besöka Andréa!

    SvaraRadera
  7. Perfekt! Man kan aldrig ha för många löparskor! Men DS Racer är väl som Tarther fast med pronationsskil? Kanske dags för ST5? Hur gillar du Hagio förresten?

    SvaraRadera
  8. Tack Petra!

    Tack Ingmarie, det gör jag nog, tittar in och säger hej!

    ST5 verkar inte lila omtyckt som ST4 Olle. Hagion gillar jag skarpt än så lönge men jag har bara sprungit två pass i dem ännu så länge. Ska tävla i dem på onsdag!

    SvaraRadera