måndag 7 november 2016

Semesterlöpning

I lördags morse kom jag och familjen hem från en härlig höstlovsvecka som vi spenderat på Gran Canaria. Tanken med den här resan var att spendera mycket tid ihop efter en intensiv hösttermin, vila, umgås och ha det skönt med massor av sol och bad och precis så blev det då vädret var bästa tänkbara! Förväntningarna och planerna på egen träning var lågt ställda, jag tänkte ta en återhämtningsvecka med extra vila och så blev det även om jag faktiskt tränade en del ändå. Frun och de två stora barnen var mer aktiva och körde klasser ihop på gymmet och styrketräning  och det var första gången de var intresserade av att träna ihop med oss på någon av de resor vi gjort. 


Fredag och lördag (som var resdag) innebar vila men sedan sprang jag två korta pass söndag och måndag och på måndagen körde jag också ett kort men tufft löparstyrkeprogram i gymmet på resorten. Tisdag och onsdag innebar helvila från träning förutom att jag var aktiv med många minuters simning och bus i hav och pooler. Torsdag sprang jag veckans längsta pass men ändå bara 10 kilometer som dock var väldigt backiga. På fredagen gick jag på Yoga med hustrun vilket var välbehövligt för en stel gubbe som jag. Det kombinerades med några intervaller på löpbandet och lite styrka på gymmet med de äldre barnen. En veckas Resortliv innebär mycket god mat men med fyra barn ligger jag inte stilla i en solstol hela dagarna och det skulle jag heller inte vilja även om det är skönt korta stunder. Med den här blygsamma dosen träning kände jag att jag höll igång och att jag ändå fick massor av extra tid över att umgås med familjen! 

Bra timing på motljuset här! 


Sunwing Resort Arguineguin i kvällsbelysning



Det sköna med splits och linne i november...





Mitt på dagen var det varmt att springa, men härligt! 


Den trettiogradiga kontrasten mellan fredagens löprunda och söndagskvällen kändes... och det kändes motigt...Jag gillar vinterlöpning (också) men behöver nog en period av tillvänjning...

Jag tänker fortsätta med lite mindre löpning under ytterligare en tid, det finns ingen anledning att pressa in extra mycket träning i ett vardagsschema som just nu är ganska fullt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar