måndag 10 oktober 2011

Kombopass inledde veckan

Förra veckan blev riktigt lugn, dels var det meningen efter alla kilometrar veckan före men förkylning gjorde att jag också vilade lite extra. Bara två pass och 27km men räknar jag istället söndag-lördag som en vecka sprang jag faktiskt tre pass varav ett intervallpass på 4x1500m. Nu ny vecka och jag har egentligen ingen aning om huruvida dagens pass var ett bra förberedande pass inför söndagens millopp men ganska bra kvalité blev det i alla fall.
Dagens pass från Jogg.se
Passet är redan beskrivet ovan men känslan var lättare idag än den varit på ett tag nu, förkylningen sitter envist kvar i halsen varje morgon men idag var benen åtminstone pigga. Farten blev därför högre än på tidigare vagnspass och det tog riktigt bra i alla backar!! Ett par korta pauser blev det under distansdelen för att kolla till dottern samt fixa lite med utrustningen och också pusta ut lite efter de värsta backarna.

Väl hemma igen efter 11,6km i 4:40-fart parkerade jag vagnen på cykelvägen och körde tio hundringar (den första tog jag aldrig tid på) eller intervaller mellan fyra lyktstolpar, vilken Garmin mätte till mellan 106-120m, vilket man får ta med en nypa salt på så här korta sträckor. Jag ville springa i "överfart" och gjorde det och känslan var bra med 30-45 sekunders ståvila men på de två sista då jag höje tempot ett snäpp till var jag riktigt trött! Kort nerjogg på det och ett bra pass avklarat.

Nu blir det ett intervallpass till imorgon, antingen lite lättare fyrahundringar copy paste Lennart eller ett kortare pass med tusingar innan kvalitétspassen är klara inför Hässelby. Resten av veckan kommer nog att se ut så här: vila onsdag, ett par kortare distanspass (5-6km) med lätta stegringar torsdag och fredag och vila lördag. Vad tror ni om det?

5 kommentarer:

  1. Härlig läsning!
    Löpning är så enkelt :-). Springa med barnvagn, stanna ibland och ordna med lite saker, när det faller in kan man köra lite korta intervaller mellan lyktstolpar.... Härligt :-).

    Du är också så erfaren så jag kommer inte att svara på den avslutande frågan. Du vet bäst själv hur de ska gå till :-).

    MVH

    SvaraRadera
  2. Är imponerad av din höga fart, trots att du springer med vagn!
    Alltid lika kul att läsa din blogg!

    SvaraRadera
  3. Kombopass med vagn. Visste inte att det var ett upplägg för att springa fort på milen :)
    Men du ror hem det som vanligt!

    SvaraRadera
  4. Lennart, håller med dig helt, löpning är härligt. Det där med sista passen innan en tävling däremot är lurigt, blir aldrig riktigt klok på vad som funkar bäst för mig!

    Tack Linda!

    Vem vet, Mathias, vagnen får kanske följa med till Hässelby, ha ha!

    SvaraRadera
  5. Du kommer att flyyyyyyga fram!

    SvaraRadera