söndag 10 juni 2012

Fått tillbaka mina ben igen, bloggerstrul och de mest lästa inläggen

Det fortsätter vara lugnt på träningsfronten men projekt mjuka upp hamstrings fortsätter. Idag med 11km lugn löpning utan protester från baksida lår och med en helt annan känsla än i torsdags. Bara lite stelhet kvar nu i det knä som gnällde lite även veckan före maran. Det känns som om jag fått tillbaka mina egna ben! Nu ska jag ta mig tillbaka till mina minst tre pass i veckan men kvalitétspassen väntar jag med ett tag till!

Den uppmärksamme har kanske märkt att sidoinnnehållet till höger på bloggen har laddats väldigt långsamt ett tag och det beror på att scriptet för "besöksräknaren" har strulat ett tag. Jag har inte varit inne och petat i det då jag inte kan HTML men nu har det helt plötsligt börjat fungera igen men ett par tusen besök som varit inne och tittat på marathon-resultatet har inte registrerats.

När jag var inne och kollade på statistik-sidan på Blogger hittade jag vad jag tror är en lista på de mest lästa inläggen här på bloggen och det handlar ganska mycket om Stockholm marathon  - inte så förvånande just nu kanske och mitt inlägg om mentala tips inför maran leder överlägset - men det handlar också om löparryggsäckar och så kommer överraskande resultatet från en halvmara från 2010 näst högst upp. Är det vilsna resenärar som letat på "E18" och hittat hit?

6 kommentarer:

  1. Härligt att höra att du börjar "få tillbaka" benen igen :-)
    Och ja, den den där statistiken är kul att kolla på! Speciellt att kolla sökord som fått människor att hitta ens blogg :-P

    SvaraRadera
  2. Hej Staffan!
    Skönt att benen börjar bli normala igen. Du kommer att vara i en perfekt form till Enhörna challenge :-).

    I min statistik är det inlägg som handar om intervaller och intervallträning som ligger högst upp. Det verkar vara populärt att läsa om :-).

    SvaraRadera
  3. GRYMT är allt jag har att säga!
    Jag kände av mina hamstrings idag. Var rädd för att pumpa på för fullt. Men det viktigaste av allt var att foten höll. Allt annat är oviktigt nu. Det kan bara bli bättre (och jag höll 4.30 då jag sprang, även fast jag gick rätt mycket för att ta det lite lugnt)

    SvaraRadera
  4. Skönt att du hittat dina egna ben igen, det är inte roligt att stolpa omkring på någon annans. Typ den lönnfeta, stelopererade grannens.

    SvaraRadera
  5. Det där inlägget som toppar har jag varit inne och läst lite då och då, särskilt ifjol inför debuten:)

    SvaraRadera
  6. Tack Eva, ja ibland undrar man hur folk har hamnat på bloggen :)

    Hoppas du har rätt Lennart, någon fart finns inte i benen alls just nu!

    Tack Katarina, Ja det gäller att lyssna på kroppen nu efter maran, lyckas vi bara med det så är lugn träning det bästa sättet att komma tillbaka till normal form igen!

    Eller hur Bureborn, förra veckan hade jag plötsligt fått en 94-årig reumatikers ben och det var inte skönt, även om jag naturligtvis förstår att de var stela och slitna efter "köld-maran".

    Jo, det verkar som många läser det inför marathonlopp Johan!

    SvaraRadera