fredag 9 november 2012

Igång igen med hjälp av vacker, humörhöjande pop!

Efter tre vilodagar p g a semester, ett lugnt distanspass och tre ofrivilliga dagar igen p g a förkylning (har nästan säsongsvilat nu!) var det idag otroligt skönt att få svettas lite igen av andra anledningar än nattliga febersvettningar!

Halsontet var helt borta men för att inte dra i mig kall luft ställde jag mig en timma på jobbets löpband på lunchen, satte IPoden på "blanda låtar", hjärnan på autopilot och tittade ut genom fönstret som visar lite himmel men mest ett annat fönster mittemot. Löpband är inte så kul men ett bra komplement och det var skönt, om än lite tråkigt, att springa ett lugnt pass, 4:58 min/km rakt igenom, 0.5% motlut, inga konstigheter. Splitshorts och T-shirt var inte helt fel!

Sinnesstämningen varierade i takt med musiken. Jag springer ungefär hälften av mina pass med musik och vissa låtar kan göra mig på otroligt bra humör utan att de för den skull är speciellt bra taktmässigt att springa till. Förmodligen har det att göra med minnen man associerar till låten. När IPoden slumpade fram ett par låtar från ett album hemma i hyllan som har tjugo år på nacken nu men som jag fortfarande gillar skarpt förflyttades jag plötsligt tillbaka till studentiden i Uppsala i början av nittiotalet! Intelligent, vacker och i mitt fall humörhöjande pop av bästa slag! "If you intend" och "Noah's Dove" från albumet "Our time in Eden" med 10 000 Maniacs. Skruva upp volymen!





Skönt att variera igång igen! Jag kommer att vila imorgon men hoppas få inviga terrängdojorna med ett lugnt pass på söndag! Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar