torsdag 8 november 2012

Sjuk!

Egentligen borde jag ta en paus från bloggandet då jag verkligen inte har mycket att skriva om för tillfället!

Dessutom fick jag grymt ont i halsen i tisdags kväll och igår hade jag det fortfarande ihop med trötthet och sjukdomskänsla i hela kroppen. Jag hade träningsväskan packad för en kortare invigningtur av terrängskorna men det blev såklart inget av med det! Feber(känsla) och rejält halsont är definitiva showstoppers för mig vad gäller träning! Idag är det bättre men jag avvaktar och det blir ingen lunchträning idag heller. Planerar för att tredje natten i rad med över åtta timmars sömn ska göra att det känns ännu bättre imorgon och då blir det nog ett försiktigt lunchpass, förmodligen på löpband för att slippa dra in en massa kalluft.

Jag har fortfarande inte riktigt vant mig vid kylan och tycker ofta den här perioden när temperaturen ligger på någon plusgrad och det är båsigt, är värst. När vintern börjar på riktigt brukar kylan kännas annorlunda och det brukar vara mindre blåsigt.

För att ni inte ska tröttna alldeles på mina upprepningar så kommer jag i början på nästa vecka skriva lite om mina tankar inför 2013.

6 kommentarer:

  1. Det är väl knappt någon som inte vet hur du känner dig, alla drabbas förr eller senare under den här årstiden vad det verkar.

    Men sömn, mat kombinerat med mer sömn och mat samt vila brukar göra susen, tids nog så fungerar det alltid :-)

    SvaraRadera
  2. Nä, har man ont i halsen gäller det att ligga lågt. Hoppas det går över snabbt. Ser fram emot dina planer för 2013 - tänk, ett helt nytt år att fylla med roligheter! :-)

    SvaraRadera
  3. Krya på dig. Ska bli spännande att läsa dina 2013-tankar!

    SvaraRadera
  4. Vi lessnar aldrig på dig!! Krya på dig! Onda halsar ska man ta det varligt med. Och skömma bort med glass.

    SvaraRadera
  5. Visst är det så Johnny! Dagisbarn sprider virus omkring sig, en farlig årstid men riktigt mycket sömn verkar ha gjort susen!!

    Tack Daniel, idag startar jag försiktigt upp löpningen igen!

    Bättre nu Louise, tack! Inlägg kommer i veckan

    Tack Sofie, inlägg kommer till veckan men det blir inga revolutionerande nyheter!

    Tack snälla Sofia! Bra idé, halsontet har jag sovit bort i veckan men glass fungerar väl mot annat också, måste testa ikväll ;)

    SvaraRadera