måndag 2 september 2013

Ännu en bra träningsvecka lagd till handingarna

Tack för alla fina kommentarer på förra inlägget! Helgen har spenderats med familj och vänner på Kolmården. En trevlig familjehelg och löparskorna lämnade jag hemma. Nej, nu ljög jag, jag använde dem hela helgen men utan att springa i dem. Backarna på Kolmården tar ganska bra på benen ändå!

Jag lägger ytterligare en bra träningsvecka bakom mig, två cykelpass, knappt 50km löpning med bara lugna pass där torsdagens långpass på 25 km till jobbet var veckans nyckelpass. Planen nedan gjorde jag förra söndagen och jag följde den till punkt och pricka förutom att jag strök löppasset igår kväll. Jag var trött och klockan var mycket när vi packat upp och kommit i ordning. Dessutom går jag och snorar lite så jag stod över träning och inleder även denna vecka lite lugnare.



Packning inför tidigt långpass till jobbet

Planen denna vecka är ännu lite lös i kanterna p g a att det är ganska mycket annat förutom träningen som ska fixas, terminsstarter brukar vara intensivt, föräldramöten ska gås på och barnens aktiviteter startar upp igen efter sommaren. Tanken är i alla fall att dra ner lite på volymen men snäppa upp intensitet en aning. Hoppas få till ännu ett tidigt långpass men också ett lättare banpass med intervaller och en snabbdistans. Det var ett tag sedan jag sprang i lite högre hastighet nu! Cyklingen till jobbet däremot utgår nog denna vecka.

10 kommentarer:

  1. Så bra att kunna springa eller cykla till jobbet! Det saknar jag. Jag har nästan fem mil till jobbet och den är inte alls lämpad för annat än biltransporter tyvärr. OKG-trafiken är inte att leka med!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är en lyx jag haft ganska många år nu men kanske inte så länge till då jag är övertalig på jobbet. Jag har ca 14km landsväg eller grusväg rakaste vägen så de gånger jag springer 25km springer jag en omväg! Ja, den trafiken skulle jag inte vilja springa/cykla i!

    SvaraRadera
  3. Det höstiga livspusslet är sannerligen inte att leka med! Min egen träningsplanering sköts numer enligt principen "oj, nu finns de visst tid över, spring!"

    SvaraRadera
  4. Ja, jag vet ju att erfarenhet att september, december och maj är det alltid mycket med föräldramöten, uppstart/avslut av aktiviteter m m och den här veckan verkade på förhand rätt så mastig, nästa vecka också, men ännu så länge har det gått OK! Så länge vi springer regelbundet så spelar ju lite mindre träning under någon vecka ingen som helst roll förutom för oss själva.

    SvaraRadera
  5. Dina skor ser ut som ett par Kinvara 3, wide-fit modellen, är det det? Jag är i så fall nyfiken på var du köpt dem. Själva har jag förgäves letat runt efter säljare i Europa, men till sist blivit tvungen att köpa från USA (amazon.com) vilket ju blir lite onödigt dyrt med frakt och tull så om du har hittat något smartare sätt så är jag väldigt nyfiken!

    SvaraRadera
  6. Hej Ankfot :) skorna är ett par helt vanliga Kinvara 3 köpta på rea på Start Fitness i somras, betalade under 500kr inkl frakt. Antar att de ville göra plats för Kinvara 4...jag tycker Kinvara är ganska rymlig och bred, i alla fall i framfoten!

    SvaraRadera
  7. Tack för svar, men synd att det inte var wide-fit modellen. Jag körde förut med normalbredd Kinvara men jag förlorade så många tånaglar när jag sprang långpass då, så sen har jag gått över till att köra alla långpass i wide-fit modellen. Tyvärr verkar ju de storlekarna bara finnas att köpa i USA av någon outgrundlig anledning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag visste inte ens att det fanns en wide fit-modell av Kinvaran. New Balance är ju annars kända för att tillverka samma skomodell i olika breda läster, det kanske kan vara något?

      Radera
  8. Tack för tipset, jag ska ta och kolla runt och se vad jag hittar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du hittar en bra modell för dig!

      Radera