fredag 8 november 2013

Vintermarathon

OK, jag ska inte hålla er som undrat på halster längre, imorgon springer jag Vintermarathon på Djurgården i Stockholm. Just det, hela 42,2km och inte det kortare Vinterloppet som är ett förlängt första varv på 8 km. Lite galet? Ja kanske men ändå roligt. David porträtterad på bloggen nyligen gör sin fjärde mara för året och jag gör honom sällskap. En del av mig tycker det är vansinne, en annan del av mig tycker det är roligt just därför. Inför mina fyra tidigare maror har jag laddat länge, mentalt och fysiskt, tränat strukturerat o s v. Nu har jag inte gjort det. Samtidigt har jag tränat bra hela hösten och även om jag inte sprungit så många 30km-långpass i år, två st tror jag Lidingö inräknat, så vet jag att formen är bra.

Jag brukar inte ta lätt på tävlandet och nästan alltid springa för PB. Imorgon ställer jag inte de kraven på mig! Jag kommer gå ut i en fart för sub3 (4:15 min/km) men märker jag att jag får slita orimligt mycket för det för tidigt i loppet så kommer jag slå av på takten och njuta av att springa lopp istället. Att jag klarar distansen och tar mig imål tvivlar jag inte på! Vädret verkar vara bra och loppet har över 800 anmälda löpare i fyra klasser på en varvbana så det kommer vara ganska gott om löpare hela vägen och det kan bli en rolig dag helt enkelt!

Det blir varmare än i juni 2012 i Stockholm...

Återkommer i kommande vecka med race-rapport. Spännande experiment detta...

5 kommentarer:

  1. Kul! Mycket bra initiativ! Det här gillade jag :-). Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Kul med spontana infall! Brukar kunna bli riktigt lyckade! Jag har inte alls känt mig taggad den här veckan, utan tvärtom haft lite ångest och frågat mig varför jag utsätter mig för lopp över huvud taget. Men nu börjar jag vakna till liv och ser fram emot en rolig dag imorgon! Vi ses! :-)

    SvaraRadera
  3. Och det gick ju hur bra som helst!!!! GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ingmarie!!! Ja, verkligen, suger fortfarande på den karamellen, har svårt att tro att jag sprang sådärbra, finns inget i kroppen en vecka efteråt som skvallrar om det!

      Radera