tisdag 24 februari 2015

Föraning

Kanske var det bara solskenet och fågelkvittret på morgonens transportlöpning men jag tror inte det då känslan kommit krypande senaste veckan. Känslan av att något bra är på gång, detta mytomspunna som kallas F-O-R-M. Det finns såklart mycket att jobba på, som vanligt så här års så har jag inte sprungit fort utomhus på en halv evighet, långpassen har inte blivit så många etc men ändå. Jag har ett par bra träningsveckor i benen och plötsligt går transportlöpningen i 4:30-fart och känslan är lätt. Tar jag det riktigt lugnt, så lugnt så det nästan känns som om jag promenerar bitvis så visar ändå klockan 5 min/km i snitt. Jag behöver förbättra både uthållighet och snabbhet men känslan är att träningsmixen jag haft hittills i år med en hel del fartpass på band och mestadels lugn distanslöpning ute har lagt en stabil grund att utgå ifrån och det mina vänner är en härlig känsla!

Efter dubbla transportlöpningspass idag låter jag löparskorna vila imorgon och kommer istället ha lite sportlovsledigt och åka skidor i Flottsbro söder om Stockholm med äldsta sonen. Det ser jag fram emot!

Den här bilden togs visserligen i december men solen sken lika vackert över Brunnsviken imorse på transportlöpningen till jobbet! 

10 kommentarer:

  1. Åh, underbart med flyt/flow!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen Eva, bara hoppas känslan håller i sig ett tag nu :-)

      Radera
  2. Vet aldrig när jag har form eller inte. Det märker jag först efter ett lopp :)
    Men det låter härligt att kunna det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland kan det vara svårt att känna tycker jag också, ibland är det väldigt lätt, när jag förra våren kunde springa 10x1000m plötsligt och snitta 3:37 min/km eller skratta mig igenom 25 km i 4:15-fart, då var det ingen tvekan om att formen innan maran var bra :-)

      Radera
  3. Härligt, snart är ju vårens tävlingsperiod här men lite tid finns det allt att finslipa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, våren är väldigt oplanerad vad gäller tävlingar men någon/några stycken ska det väl bli i alla fall Anders.

      Radera
  4. Jag kanske också kände att det var lite, lite lättare idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt Lennart! Ja nu stundar lättare tider! Kommer du tävla något redan i vår?

      Radera